Velkommen

Velkommen til bloggen min, håper du vil legge igjen en komentar eller to;-)

onsdag 29. desember 2010

Hvorfor???

Hvorfor må et barn dø???
Ei eg kjenner mista nettopp tvillinger i uke 9, å det gjore så vondt i hjerta mitt, tror ikkje noen eg kjenner (som eg veit om) har mista siden vi mista Frida.. Hadde stor klump i halsen og tårene lå i auga, ikkje noe god følelse.. Eg prøvde å si noen gode ord men det er ikkje så lett, eg som har opplevd dette sjøl burde jo kunne si mye,  men så er det jo ikkje heilt det samme vi har opplevd også kjenner eg ho ikkje så godt så det er litt vanskelig.. Skulle ønske eg var flinkere til å prate, for er det kan ofte være godt..
Å miste et barn ved abort tidlig i svangerskapet er liksom ikkje noe en prater så mye om, men hvorfor ikkje, er jo tungt for de som skulle bli mamma og pappa til disse babyene å.. Vel egentlig så prater en vel ikkje så mye om et barn som død uansett, det er virkelig et vanskelig tema.. Eg har prata masse om det og det tror eg har hjelpt meg mye, har ikkje vært redd for å snakke om det.. Ho eine som eg er tante til  ( er 7år snart 8) prater å mye om lille Frida eller ho spør mye, ho er faktisk så uheldig vil eg si at ho har to søskenbarn som er døde.. Så for ho er det blitt veldig vanlig å prate om det, søstra mi ssa at ho hadde teina ein tegning til tanta si der det sto håper ikkje babyen din dør. Så det setter sine spor...



I disse dagene har eg tenkt masse på ho som mista babyene sine, har lyst å si til ho at ho må ta det med ro og ikkje stresse med å bli gravid igjen ( ja eg veit alt om dette) stress hjelper ikkje i det hele tatt...

No sitter eg her med verdens herligste lille jente Hermine, kunne aldri i livet klart med uten ho...

god klem til deg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar